önskas; färre grader

Jag. Blir. Så. Trött. Förra vecka var det magsjuk-tillstånd i olika stadier hemma i hushållet Andersson/Laurenius. Till slutet av veckan började detta ordna upp sig men då, ja då, gick Erics tillstånd över till någon form av utmattning och genomförkylning. Så sen lördag eftermiddag har han med bortsett från några minuter legat deckad i soffan.  Och nu, när Eric är på benen igen, ligger Tyra i hög feber sen igår. Jo man tackar. Även om feber nästan aldrig är något allvarligt kan jag erkänna att man inte är speciellt kaxig när ens lilla ögonsten ligger i något som liknar ett nersövt tillstånd. Hon sover, sover och sover. Mellan sömnen är hon vaken någon minut, leker lite på golvet innan hon somnar om igen. Äta gör hon inte och varm är hon. Ja, glödhet. Hon har innan haft feber men aldrig såhär hög och i mer än en dag. Jag är nog inte världens mest kaxiga person annars men just nu är jag mindre än minst. Jag längtar till en sommar utan förkylning, hosta, feber och allt annat skit.
 
Imorgon är en ny dag. Vi hoppas den är feberfri och kansk lite solig.

Kommentarer

Det är alltid intressant med din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg så tveka inte att skriva den

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0