summerar & konstaterar

Det har gått några dagar. Ja, det har det faktiskt! Jag har legat, stått och gått med en j-vla urinvägsinfektion. Det mina vänner, det är ingen höjdare. Det gjorde mig mör och mycket låg. Försökte roa Tyris på bästa sätt och sysselsätta mig. Smärtan tig över och jag tog mig till läkaren. Fick pencilin och en lättare utskällning med från en lätt orolig läkare.

Men har även hänt lite roliga saker. Inte bara tråkigheter. Var på Landskrona galan i fredes. Fick klä upp oss lagom fint, äta god mat och applådera fram årets vinnare. Jag blir lika glad varje gång. Spenderade lördagen med mysigt sällskap i form av goda vänner. Frukost på stan och våryra. Grillning på kvällen och en film. Ja, en bra helg avslutades med fotboll och innebandy på söndagen.

Sen till dagens konstaterande. Jag avskyr människor som snackar skit utan minsta lilla aning vad dom pratar om. Vi ska bara ärliga, vi pratar nog alla mer eller mindre skit. Men människor som pratar om personer som de inte känner, som reflekterar om deras personligheter utan att ha bytt tre meningar med dom, de personerna är inte i mina ögon helt hundra. De kommer inte få min respekt, min bekantskap eller något annat för den delen. För att jämföra en grupp idrottsutövare med en nöt man knäcker på julen är lite som att gå tillbaka i tiden och dra slutsatser och fördomar om människor utifrån deras härkomst. Rent av pantat. Det konstaterar vi idag, imorgon och vilken annan dag som helst!


Kommentarer

Det är alltid intressant med din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg så tveka inte att skriva den

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0