spyr lite galla

Jag får lätt (!) spel här hemma. Har suttit och letat efter sandaler och andra skor till Tyra nu till sommaren och eftersöker i stora hela en luftig, enkel och bra sandal / sko till en liten liten fot. Att denna foten tillhör en flicka behöver inte alla människor se på hundra meters avstånd. I mörker. Det behöver inte vara en rosa Hello Kitty figur på sidan för att foten ska tilltala en tjej på yngre än året. Och om denna fot skulle tillhöra en kille behöver det inte finnas Cars eller någon actionfigur. Visst, inge säger att Hello Kitty väder sig till tjejer och Cars till killar. Det köper jag. Men än så länge har jag inte sett en rosa skor med någon tuff action figur eller någon grön sko med Hello Kitty.
 
Visst, jag  säkert det till det yttersta och förstorar något som egentligen inte är något i mingas ögon. Men jag är bara så jävla trött på att fina tröjor förstörs med stora tryck i antingen något som förväntas tilltala en gulligt rosa tjej eller en tuff blå kille.
 
Och kommer ni någonsin se Tyra med en bubbligt rosa tröja med ett Hello Kitty huvud över hela framsidan så kan ni vara säkra på att jag förlorat en duell med henne i klädesaffären.

Kommentarer
Postat av: Paulina

Hahaha, ÅH vad jag känner igen mig! Utan några egna barn har jag redan, i förebyggande syfte, berättat för familj och vänner att NÄR jag får barn, kommer jag inte ta emot kläder med bamse, hello kitty, tarzan, cars, (whatever!!). Alltså jag hatar det, HAHA! Och det är SÅ tråkigt att det här med tecknade tryck står för typ 50% av alla barnkläder i affärerna. Usch! Bäst att ta saken i egna händer, alltså ;)

kram!

Svar: Ja, jag vet! Helt sjukt! Bara tråkigt att man faktiskt förstör snyggt designade tröjor med stora tryck man inte kan göra något åt som konsument. Inte precis bara en knapp som går att byta.
Hade gärna också varit kreativ och tagit saken i egna händer men tyvärr är det väl inte min starka sida! Tur andra kan :)
Marias blogg.

2013-05-23 @ 09:56:51
URL: http://thisispaulina.blogspot.com

Det är alltid intressant med din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg så tveka inte att skriva den

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0