GREETINGS FROM SOUTH AFRICA!

Vart borjar jag beskriva var resa an salange?

Har varit fantastiska dagar sen vi kom till Sydafrika. Vi har kort mycket mycket mycket och sett ett underbart land. Allt ifran torrt inlandskap med nedgangna bensinmackar och folk langst gatorna till berg av gronska och fantastisk utsikt over ett helt underbart landskap. Jag gillar detta landet. Jag gillar manniskorna, naturen, fotbollen och min resekamrat overmycket!

Har som sagt blivit mycket korande. Eric klarar det galant! Han ar min manliga Tina Turner och jag hans hogerhand som laser kartorna (...kanon). Eller ja, vanster hand far det bli eftersom ratten och Eric i detta land sitter pa fel sida. Dar av manga motorstopp och felvaxlingar md vansterhanden. Att kora har ear ett bra satt att ta del av landet.

Hotellen vi bor pa ar underbara. Vi har fatt kanon hotell med fina rum och all bekvamlighet man kan onska sig. Hade vi fatt valja hade vi haft MYCKET vrmare pa natterna, me det kan man inte gora nagat at! Det at ju fint pa dagarna och APKALLT pa natterna. Men hotellet vi ar pa nu och ska stanna pa nu i tre natter till ar bade fint & varmt.

Nu till fotbollen. Forsta matchen var Argentina mot Grekland. Denna matchjen var inte den mest forgyllande fotbollen. Men spelarna och tranmarna var varda att ses. Serbien - Australien var betydligt roligare. Hamnade prercis vid hornflaggan och i Serbiens klack (som forovrigt it gillas skarpt). Matchen och inramningen var underbar! Ikvall ar det Brasilien - Portugal och en kanonmatch vantar alltsa!

Slutsats: vi njuter till fullo av allt landet just nu har att erbjuda.


Kommentarer

Det är alltid intressant med din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg så tveka inte att skriva den

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0