Nu börjar kvällens förberedelser

Shit, nyår idag. Känns kontigt att tänka på vart detta året har tagit vägen.. Men har varit ett underbart år som kommer att avslutas lika så. Ikväll styr vid färd mot Tulles takvåning där vi kommer att spendera timmarna innan tolv men också timmarna efter. Eftersom jag varit borta har mina kära vänner styrt upp hela grejen själv och jag är mycket tacksam. Fast oavsett vad är det sällskapet som är det viktigaste en kväll som denna och det är på topp. Att allt annat också är kanon är bara ett jävligt stort plus!

Ha en underbar kväll mina läsare, för det ska jag...

Liten tjej, stor ängel..

Home sweet home

Det där ordspråket "Borta bra men hemma bäst" är ganska sant faktiskt!

Ja nu har jag varit hemma lite mindre än ett dygn efter att ha varit iväg i sydöst i lite mer än två veckor. Dagen igår var en trött dag från min sida. Vi landade vid tolv och blev snällt nog upphämtade av Erics föräldrar på kastrup. Då hade vi varit på resande fot hem från Thailand i cirka tjugo timmar från det att vi lämnade vårt hotell i Bangkok. Att sätta sig på tåget hem just då kändes tugnt och det var mycket uppskattat med en personlig taxi. Ut på motorvägen rattade vi mot Landskrona där lunch hos mina föräldrar stod på schemat. Blev fullt hus där och jag fick även träffa en helt underbar liten Märta (foto kommer under dagen). Denna lilla söta tjej var något av det sötaste jag någonsin sett och på mindre än en sekund blev hon delad etta på min favorit lista.. God mat gjorde oss mätta och senare begav vi oss hemåt för att se om vår lägenhet stod kvar. Det gjorde den och var finare än vi kom ihåg den. Gabby har med andra ord gjort ett förjävla bra jobb med att agera stand-in boende! Thanks babe! På kvällen kom familjen Laurenius hit och vi fick träffa Louise nu också, vilket var trevligt som alltid och extra bra var det att hon blev glad för sin julklapp eftersom vi letade efter den perfekta där nere! Sånt ger vi två tummar upp för! Tror dom precis hann stänga dörren innan jag låg däckad i soffan och jag sov tills nu.. Känns som jag hade timmar av sömn att ta igen, vilket gjorts nu.. Så förhoppningsvis orkar jag vara vaken till strax efter tolv ikväll!

Ikväll ska jag träffa mina underbara vänner! Can't wait.. ♥

Fran gaten kommer min sista update

Resan lider mot sitt slut da jag star vid gaten och uppdaterar sista gagen fran Thailand, detta aret! Nu vatar sjutusen timmar i luften innan jag ar hemma hos nara och kara i kalla sverige. Resan har varit kanon och sallskapet annu battre. Far en mer grundlig sammanfattning hemma (dar tangentbodet inte ar cp). Nu farr jagg val ta mig bort till Eric som nog undrar var jag haller hus. Hoppas inte han gat pa an for han har mitt pass..

Snart nyar med vannerna, underbart..

Fran en stolt faster i ost...

Vi har det underbart har i Bangkok. Det ar otroligt hektiskt om vi jamfor med Koh Samet, men staden har anda sin charm. Julafton betydde en texiresa pa tre timmar for att ta sig hit. Val framme hittade vi vat otell som ligger perfekt och ar riktigt bra. Kvallen spenderades med en middag for tva och en kvall vid poolbaren. Sen dess har det blivit mycket shopping och manga manga maknader. Hittade en jatte mysig dar vi spenderat tva kvallar framfor en storbildsskarm med mat och dricka. Idag har vi varit turister och varit pa sightsing, men  som Eric uttalade sig sa var ju Buddan ett fasko och han tappade hela maten i knaet.

Trots att all farg ar borta och pengrna gar som smor i solen ar jag hur glad som helst, jag ar i en harlig stad och familjen utokades har om dagen. Langtar ihjal mig efter att traffa var nya (delade) favorit Marta. Stort grattis till bror och Karin! ♥

Det var en javla helsikes fard

Hyra moped och aka runt on later val harligt?

I mina oron klinagde detta finfint nar Eric la fram ideen! Vi bestamde att idag var dagen det skulle handa och at darfar en stadig frukost for att orka med ett spikat schema. Eller schema och schema, vi ade inga direkta destinationer klara utan tankte styra dit hjulen och bensinen tog oss.. Hyrde en snyggt svart och rod 'motor bike' som det sa fint stod pa plakatet. Eric identifierade sig och de  thailandska mannen tankade full tank. Vi var redo att kora! Eh, Eric skulle ta bort denna stadiga cykel fran parkeringen den befann sig pa och jag insag att detta kommer bli en jakligt lang dag nar han nastan korde pa den stackars killen som hyrde ut till oss. 'Okej' tankte jag.. Alla kan vi ha en dalig start! Resen av dagens helvetes incidenter kan jag inte klandra Eric for i alla fall. Utan pa grund av at hela denna on bestar av sandvagar jag v varit nara att do MINST sju ganger idag. Trots nastan krock och manga backar jag har fatt bade ga upp och ner fran har dagen varit helt perfekt! Vi har sett hela on, fina strander, tagit underbara bilder och avslutade med at se solnedgangen pa vastra sidan!

Nu har vi kommit fran en harlig middag med kortspel pa stranden. (Jag vann tva av tre ganger och ar dagens mastare i femhundra!)

Snart ar det Bangkok! Det blir sakert helt underbart det med.

Saknar vanner och familj saklart! Men Astrid mest..

Om myggorna sjalv far valja

JAG H A T A R MYGGOR!

Idag har varit en underbar dag. Efter lang vandring tidigt i morse hittade jag och Eric en mysig och fin strand dar det inte fanns sa mycket annat an just sand och vatten. For overlevnad fanns det som tur nog ocksa en resturang so vi kunde ata lunch pa. Timmar spenderades dar innan vi i eftermiddags beslot oss for att ga tillbaka. Jag hamnade pa hotellet med lite lasning medan Eric gottade sig med lite massage. Jag hade garna ocksa legat och fatt massage men eftersom jag har minst 70 myggbett pa mina ben kanns det inte som jag kommer koppla av speciellt mycket nar kvinnan far igang blodtillforslen i mina ben! Sa det far jag spara till en annan gang. Kvallen har spenderats med gott grillat pa stranden for att sedan bee sig till en liten bar for att se United (ja, Eric hittar vagar till matcherna aven pa en o i Thailand) Jag sag forsta halvlek men eftersom United sog och jag kande hur mygen skapade stora byar pa mina ben tog jag mitt pick och pack och begav mig till ett mini internetcafe.

Imorgon ska vi ut med en liten bat for snorkling hela dagen. Jag har tjatat om hur mycket jag ser fram emot detta under flera dagar nu sa Eric har sma sar i oronen och ar mattligt road! Men kanner jag han val sa vill han bara att morgondagen ska komma sa jag slutar tjatet. Fast da raknar han inte med att jag kommer tjatata om alla fiskar jag sett..

TILL MAMMA

Om du nu sagt att jag ska vara duktig och forsoka lugna en stirrig mamma hemma i sverige or du faktiskt ta och svara pa meddelandena du far sa jag vet att dom kommit fram..  ANNARS HORS VI IGEN DEN 30 DECEMBER, och det vill du val inte?! Det ar inte ett hot, det ar ett lofte.. haha..

Ett hej fran Koh Samet, Thailand!

Hej lasare och vanner!

Borjar redan nu med att be om ursakt for eventuella stavfel i inlagget. Det mesta som syns pa det snyggt bruna tangentbordet ar thailandskabostaver och jag har ganska svart med att koppla bort a,a och o (med prickar!)

Resan ner hit gick hur bra som helst! Var bra flyg och framforallt bra piloter sa inga problem med att na destinationen. Segt med manga timmar i Turkiet men bortsett fran det var det ingen att klaga pa. Kom ner till on sent lokal tid igar sa blev bara en middag pa hotellets resturang och sen en dricka pa en liten bar brevid. On, eller stranden vi ar pa ar jatte fin. Manga timmar spenderades pa stranen idag efetrsom det har ar over 30 grader (men nagot vidare brun har jag inte blivit an, mest rod! haha) Imorgon ska jag och Eric fortsatta utforska on och ta oss till en annan strand. Senare i veckan blir det heldagssnorkling och annat mysigt! Pa julafton beger vi oss till Bangkok for shopping och andra upplevelser! Horde att det kommit lite sno hemma,  va skoj! Enda dagen som jag kommer vara avundsjuk pa er dar hemma ar julafton, annars ar det tvart om (eller?)

Nu ska jag kolla mail sen blir det vidare fran har.. PUSS!

GABBY, glom ej vattna blommorna babe!

Nu drar jag till värmen

Allt är packat, vår kära sambo-stand-in har fått en visning av vår stora tvåa och Pelé skall iväg till sitt nya hem för två veckor. Jag känner att jag har koll på allt utom mitt blöta hår som strax skall torkas. Kan säkert vara så att jag glömt något, men jag säger som kinserna; allt kan handlas i Thailand, eller?

Ska torka håret innan bilen hämtar oss strax innan åtta!

Kommer såklart sakna mina kära vänner och min underbara familj. Främst på julafton. Och Astrid ska vi inte tala om (som förövrigt lärt sig säga mitt namn) Men håll ögonen öppna, det blir såklart en händelserapport från HolyMary om hur vi har det!

PUSS!

Eko-blogg-eko..

Detta var mig en eko blogg. Ekar högt här och den bloggen känns lite tom på uppdatering. Till mitt försvar har dagen gått i ett. Blev en lite för lång sovmorgon eftersom det igår var lagfest och utgång. Efter mycket god mat och trevliga spel begav vi oss ner och dansade lite i stan med trevligt folk! Blev en sen färd hem och jag somnade gott i min säng cirka två minuter efter det att min för natten inneboende däckat i soffan.

Efter många färder runt hela stan idag för att krama familjen och önska god jul hamnade jag på en god middag. Vid sex hade jag inte ens börjat packa och småpanik börjar hettas upp inne i min kropp! Men nu efter att jag spenderat kvällen med Sara och Jude Law har jag en del packande-minuter framför mig. Strax innan halv nio sitter jag på tåget in till grannlandet Danmark där ett stort flygplan väntar på mig.. CAN'T WAIT!

Nu ska jag packa satan och sova snabbt för att sedan bege mig till VÄRMEN!

Nu är det party

Party party med ett härlig gäng, vi ses när vi ses.. :)

Med julanda i bakgrunden somnar jag i soffan

Blev en stressig morgon för att hinna till samlingen i tid. Stan för att fixa massa till ikväll och fick slänga i mig frukosten i farten för att orka springa lite på matchen som idag var med vårt u-lag. Vi vann stort och vi tog tre poäng tillsammans, så jag är glad!

Eftersom att det står storfest, det vill säga julfest med laget, på schemat ikväll känns det som att jag måste vila upp mig lite nu så jag orkar hela kvällen. Ska därför ta en liten snabbsömn i soffan och sova ett tag. Nina kommer hit om ett tag och innan dess ska jag fixa med mina presenter och i alla fall börjat göra vid mig.

Trevlig lördageftermiddag, see you later!

It's friday my love

Åh vilken undrebar fredag jag haft (Bortsett från att jag kom till skolan lite innan åtta för att vi skulle träffas i vår grupp klockan åtta. Klockan strax innan nio kunde vi börja när hela gruppen var samlad. Jotack, jag kunde haft en timmes längre sovmorgon och skippat gå upp klockan halv sex när klockan ringde) Men jag är inte bitter utan avrundade skolan vid tolv istället för att luncha med min bättre hälft och göra lite ärende. Hem och fixa med presenterna och korten till tjejerna och vidare iväg till en rolig avslutning. Tack alla som var med, tjejerna hade mycket kul! Hem och fixa en skolgrej för att sedan ta jullovet på allvar och bege mig till Tulle för att sluta samman med en härlig grupp tjejer. Blev lite Idol och mycket sång/bilder på Tulles webcam (därav den snygga bilden i förra inlägget)

Nu har jag hamnat hemma i lägenheten där fotboll visas på tv och jag sitter fastgjuten vid datorn. är trött och ska upp med klockan imorgon så blir strax att dra på nattaluvan och sova en timme eller två..

Godnatt lovers!

Vänskap när den är som bäst