♥ being home

Jag tycker det är helt underbart att komma hem efter en semster. Det kan tyckas konstigt, men när man känner sig helt nöjd med det man upplevt under semestern längtar jag ihjäl mig efter vardagen och att sova i min egen säng. Oavsett hur fint hotellet är. Just så kände jag igår; underbart att vara hemma. Hann med ett besök hos frissan & dejt med syster och Astrid innan det var middag med hela familjen hos mamma och pappa. Jag har en fin familj ska ni veta, den bästa man kan önska sig, och större ska den bli! Somnade snabbt och himla lycklig igår.

Idag är det sista dagen på detta året. Det är planerat middag här hemma och det kommer bli en lugnare nyår än vanligt. Jag kommer njuta fullo av kvällen, av morgondagen och starten på 2012. Vet med mig att jag snart kommer drömma mig bort på en ny resa eller tillbaka till underbara Thailand, men just nu är det mycket skönt att bara vara hemma.

till mina nära & kära

Igår hade vi en fin kväll i solnedgången.

Största god jul ropet och elektroniska kramen skickar jag till min fina familj hemma i Landskrona, till Erics familj upppe i Kungsbacka, till mina fina vänner med familj runt omkring vår kära hemstad och resten av min fina släkt runt omkring landet. Såklart också till bästa Pelé. Ännu mer kärlek till fina fab five, eller fab four kanske man ska säga! Här kommer en puss till Astrid och Märta också, er saknar jag massor! ♥

i skuggan

Ligger just nu och njuter av tillvaron vid pubbelpoolen. Magen mår lite bättre idag men känner mig fortfarande lite energilös! Läser de sista kapitlen i boken och har en sovandes pojkvän vid mon högra sida. Härifrån är det svårt att förstå att det är lillejulafton idag, men jag klagar inte!

Men ber mina föräldrar snällt att ordna jul-middag sen 30:de. Går detta?

sjukstuga

Fy! Jag har mått riktigt kasst sen igår kväll. Försökte ta mig ner till stranden med Eric i förmiddags efter frukosten, men kände att, efter att ha legat i skuggan och sovit i två timmar, detta inte var helt hundra. Tog mig istället upp till rummet och somnade helt utmattad! Nu fem timmar senare har huvudvärken släppt lite men magen värker mer än något annat. Usch, inte kul!

Får följa med ner till stranden och försöka hitta något icke-starkt för magen min till mat.

back to the 80's

Jag behöver hjälp. Jag är i behov av stor hjälp av en riktigt stor sax. Jag är i stort behov av en klippning & färgning! Jag ser just nu ut som en man med lång hår som fastnat på åttiotalet. Så, vill någon vänlig själ (mamma!) där hemma gå ner till kam.kom och se om dom har öppet den trettionde? Visa bara Åsa bilden så förstår hon! Just nu lever håret i en svart stor totte mitt på huvudet under hela dagarna. Men detta kommer jag bara undan med under soltimmarna, nu på kvällstid får jag försöka tänka om!

I övrigt, förutom mitt hårproblem, har vi det underbart. Vi bor i ett solparadis med lagom varmt badvatten. Jag har ju svårt för känslan av att vara kall så jag behöver över 25 grader i havet. Vi njuter och tar det allmänt lugnt. Vi har åkt moped för många gånger för att jag ska vara nöjd, men har sett öns alla hörn. På söndag åker vi till Bangkok för mer tempo, men till dess ska vi njuta till fullo på stranden dagtid såväl som kvällstid.

hej från oss

iväg för mat och fotboll på stranden. Jag har det bra!

vink

Jag väntar på Eric. Ja, jag väntar på honom mest hela tiden. Han har en förmåga att vara lite slö. Men under åren har han faktiskt varit den som väntat och haft tålamod med mig så jag antar att jag får köpa det nu. Vi ska i alla fall iväg til stan för att strosa runder lite innan det är dags för mat. Har haft en mysig dag på stranden och jag ser fram emot morgondagen. Men såklart först kvällen.

Ledsen för ett slitet foto, men ville ha lite färg bland den svarta texten. Fick därför bli en vink-ego-bild då inga bilder är inne på datorn.

♥ strandläge

Vi är framme sedan ett tag och för er som vill hälsa på är vi just nu på hotellrummet. Hotellet är mycket fint och himla mysigt. Hela resan gick mycket smidigt och jag tror jag sov åttio procent av tiden hit. Eric har sen vi kom till ön hunnit med ett dopp i poolen medan jag packade upp lite saker till en ljuvlig thailändsk stämma från tvn. Vi ska strax bege oss ner till stranden för att leta upp något mysigt ställe med mat och dryck där vi kan spendera kvällen.

Imorgon visar väderprognosen 33 grader sol.. och jag klagar inte alls!

istanbul, turkiet

Resan är nu igång och vi är i skrivande stund i Turkiet. Ska sträcka på benen här innan det är dags att sätta sig på flyget mot Bangkok. Har egentligen inget att skriva, utan ville bara försäkra mamma och pappa att jag mår bra. Dom har en  tendens av att vara förjävla bra föräldrar och oroa sig när man befinner sig utanför lägenhetens väggar! ♥

Blir att sova på planet, vilket jag redan gjort hela vägen hit! Men, jag gillar sömn! Taxi vidare till ön när vi når Thailändskmark för att sedan njuta i två veckor.

Tack ni fina som hjälper till med lägenhetens herre, Pelé, och vår lägenhet!

luciatåg

Mina två änglar, Märta och Astrid, ska om en kvart ha luciamys på dagis. Såklart är jag på väg ner för att lyssna och pussa på dom en sista gång innan vi åker!

Jag älskar er så mina änglar!

fyrtio timmars planering

Två veckor blev snabbt två dagar, nästan för snabbt. Kan det egentligen gå för snabbt när man ska åka iväg och nästintill längtar ihjäl sig? Eftersom helgen gått i ett; match i fredes, flytt och fotboll i lördes och match, julmys och middag under denna söndag, har all sorts packning och allt ordnande inför resan uteblivit. Jag känner snabbt pulsen gå upp när jag tänker på det. Borde nästan tagit ledigt imorgon så jag kunde fixa och dona, men istället är det en lång dag med jobb följt av innebandymatch på kvällen. Antar att det blir en sen kväll med packningspanik imorgon. Tur att flyget inte lyfter från eftermiddag på tisdag, då hinner jag handla det sista direkt när affären öppnar.

Inget vettigt i denna text. Antar att det är någon form av planering från min sida. Nu tar jag söndag och lutar mig tillbaka i en skön soffa.

halv julkänsla

För tredje (?) året i rad fick det bli en granliknande en. Eftersom vi inte är hemma över jul tänkte jag att jag skulle införskaffa mig en minigran som ändå fyller rummet för den där speciella julkänslan man får av en julgran. Men, hittade ingen liten som föll mig i smaken så fick istället bli en liten taggig en. Egentligen vet jag inte om detta tillhör gruppen enar, men formen är som den så förmodar det! I detta nu ser den ut som något ute-grejs man sätter i trädgården till jul, men den ska förhoppningsvis pyntas med små vita hjärtan. Helst innan vi åker på tisdag. Men nästa år ska jag jäklar i det ha en riktig kungsgran!

Fick även in den beställda illustrationen i en ram. Ska byta passpartou eftersom den i ikea-ramen är mer gul än vit. Jag stormhjärtar alla illustationer från duktiga Emma Modig och hade gärna sett fler pryda mitt hem. Fler ska alltså beställas!

Nu håller vi tummar och tår för Eric och resten av BBK i finalen av årets nightcup. Heja, heja!

tunga lådor

Tidig morgon även denna lördag. Efter matchen, vinsten, igårkväll blev det mat sen sänggång vilket gjort att jag vaknade relativt pigg denna morgon. Idag flyttar en stor del av mitt hjärta med Nina och Tom ner till Malmö. Kommer bli tomt att veta att jag inte har Nina inom tio minuters cykelväg. Men jag tror dom kommer trivas som fisken i vattnet nere i Malmö. Tror telefonen kommer gå än lite varmare från och med imorgon ♥

at least I can sing

Så var det det där med förinställda inägg, jag gillar! Beställde illustrationen ovan av Emma Modig och fick hem den igår. Tyvärr hade posten varit slarviga och den var lite vikt. Men! Hur fin kommer inte min tavla att bli? Fler beställningar av duktiga Emma kommer såklart att göras.

När tavlan är uppe på väggen kommer såklart bilder.

husets herre

Kan inte låta bli att bli lite avundsjuk på hur skönt vår lilla katt har det. Just nu liger han och toksover bredvid mig och bara njuter! ♥