Du fantastiska lilla tjej.

Idag har det gått tre månader. Nittiotvå dagar. Tvåtusenåtta timmar. Hundratrettiotvåtusen fyrahundraåttio minuter och flera jag älskar dig än jag kan räkna till. Idag blir lillfisen tre månader. Mycket kunnde jag förbereda mig på inför ankomsten; jag visste att vi var tvungna att fixa materiella saker såsom säng, kläder och bilbarnstol. Vi visste också att det skulle krävas många blöjbyten av oss och även en del vaggande till sömns. Ja, mycket kunde vi förbereda oss på, men långt ifrån allt.
 
Den asbolut största omställningen från två till tre har varit hur all fokus kretsat kring en då tre /nu fem kilo stor bebis. Detta i positiv mening. Jag har svårt att sätta rätta ord på hur jag känner, men jag ska försöka.  För den obeskrivliga kärlek jag känner för vår fina dotter hoppas jag och tror jag aldrig kommer ta slut, utan kommer växa för varje dag. Jag ser fram emot dagen när jag får höra ditt första ord och jag ska göra allt för att det ska bli mamma, ja vi ska öva varje mammaledigadag vi har tillsammans. Jag längtar tills du kryper och springer och jag får jaga dig i lägenheten så att du inte slår dig på de vassa kanterna. Det spritter i benen när jag tänker på att vi ska åka och bada, leka på lekplatser runt om i stan och när vi ska åka på pappas alla fotbollsmatcher eller kolla innebandy matcher ihop. Jag fasar för hur det kommer kännas i hjärtat när vi har vårt första riktiga bråk eller när jag ligger sömnlös för du är ute första gången. Jag lovar dig att om du bara tillåter kommer jag att följa och hämta dig från skolan tills den dag du tar studenten. Ja, stundenten ja. På tal om det så kommer du aldrig få flytta hemifrån! Och så längtar jag tills ikväll, när jag får pussa dig på pannan innan du somnar och tills imorgon när du slår upp ögonen. Och till alla dagar efter det, när du gör precis samma sak och förhoppningsvis låter mig pussa dig på pannan då med.
 
Ja, den obeskrivliga kärlek jag känner för dig är nog det jag minst av allt kunde förbereda mig på. Jag visste att jag skulle älska dig, men att det kändes såhär mycket kunde jag inte förstå. Du fantastiska lilla tjej!
 

Kommentarer
Postat av: Pappa

MARIA...vackert skrivit...snyft

2012-12-16 @ 18:08:44

Det är alltid intressant med din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg så tveka inte att skriva den

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0