ups and downs

Det är lite konstigt vilka toppar och dalar man kan ha. Vi har fått en av världens mest tåliga barn, ett snällt och glatt barn trots en lång tid med 'sjukdom'. Ja, där finns de som har det värre men nu ser vi till vår dotters tillstånd. Vi har, som ni vet nu, kämpat med envisa hostattacker, slem, feber, rosslande lungor och en jäkla förkylning nu sen i början av december. Ska vi vara ärliga så har hon varit mer eller mindre sjuk sen hon slog upp sina fina blå ögon tidigt i höstas.

Just nu känns detta så himla tråkigt och jag vill bara checka in på sjukan och stanna tills hon är helt frisk, oavsett om det tar en dag eller sju år. För efter de senaste nätterna har jag tappat tron på mig själv och min förmåga att hantera detta långdragna skit. På dagarna är hon så go och glad och kämpar verkligen på. Men på nätterna känns hon så liten och allt är tuffare för henne.

Råd, tips? Inatt ska jag försöka sitta upp med henne, för det hjälper inte med bara kuddar i hennes eller vår säng. Fler tips är mycket välkomna!

Bjuder på ett glatt foto på min glada tjej.


Kommentarer
Postat av: Carolin

Fast vårdcentralen sagt att det inte är något fel på Maggie har jag ändå kört ner till Lund och varenda gång har det visat sig vara någon slags infektion. Ge dig inte!! Något måste det ju varasom inte stämmer. Förstår din frustration och en natt kan verkligen kännas som sju svåra år. Styrkekramar till er!!

Svar: Tack Carro. Det är så drygt med att det inte ger sig. Och man tycker själv att man ringer ner barn avd här uppe, men bättre att ringa för mycke än för lite ju.
Vi har varit på både privat mottagning och akuten i Lund, men tycker nästan de lyssnar bäst på en här uppe på sjukhuset. Läkaren på privat mottagningen i Lund sa att *glada barn är inte sjuka barn". Det är nu tre månader sen vi var där och Tyra är inte bra än.

Har fått ny medicin nu så får ge det några dagar til och hålla tummarna!

Kramar!
Marias blogg.

2013-03-12 @ 10:26:19
Postat av: Paulina

Vet inte riktigt hur jag hittade hit, men ville bara lägga en kommentar om er otroligt söta tjej! Helt bedårande är hon! :)

Svar: Vad snällt av dig. Alltid kul att läsa kommentarer, framförallt när det stå så! :)
Såg dina fina tröjor på din blogg nu. Stort lycka till med allt!
Marias blogg.

2013-03-15 @ 22:37:36
URL: http://thisispaulina.blogspot.com

Det är alltid intressant med din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg så tveka inte att skriva den

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0