Från hjärtat av Landskrona.


Igår va det dax, första "riktiga" matchen för säsongen. Mötte Kävlingen borta så samlades för avfärd utanför IH klockan halv fyra. Jag, Gabby, Sara och Klara åkte i bästa bilen (förutom saras DAM då ju :) (Sara har en bil men ingen cykel, det tycker i alla fall jag är roligt ) Gabbs körde såklart säkert som alltid! Fick inte motorstopp en ända gång, och det ni, det är bra med tanke på kööööerna det var på samtliga vägar ner till Lödde. ( PS: det tog 1 h och 20 minuter att köra ) Men trevligt hade vi allt ! Vi kom fram 10 minuter innan matchstart, men mutade domaren så vi inte började från kvart över i stället. Med tanke på 'spelet' vi hade i början av matchen kunde vi lika bra satt kvar i köerna, vi hade gjort mer nytta där. Men matchen slutade i alla fall fyra lika och jag fick även göra två mål vilket vr det ända bra jag gjorde under tre gånger tjugo minuters spel. Men men, nu kan det bara gå uppåt från här...

Idag har jag spenderat min lediga dag med Nina. Dagen började med en tur till stan och lunch på Madde's. Gott gott & trevligt sällskap, gillar vi. Efter det var det dax för shopping inne på Team sportia sedan begav vi oss till KomVux ( eller hur tusan man skriver det. Har redan fått en uppläxning av Tulle att man inte uttalar det komvux, alltså med samma tonfall genom hela ordet utan komVUX där man istället lägger betoning på VUX:et i ordet. Oavsätt vad kommer jag antagligen alltid saäga komvux, vänta och annan. Så det så!! ; ) Väl på Komvux satt vi och väntade och väntade och väääntade.. ingenting hände. Men plötsligt kom den snälla damen och  pratade med Nina. (efter ca 50 minuters väntan alltså) så vi var måttligt tacksamma då. efter det blev det en tripp till vår gamla skola för att prata lite skit med Reception-Lotta..

Nu ligger jag mätt och belåten i soffan efter att ha ätit pannkakor. tror det blivit min nya favorit på sistonde. Så vill ni får ni mer än gärna bjuda mig på en eller två pancakes. Tuller och Nina är på väg hit för en trevlig filmkväll. Min kära roomie är på träningen så när katten är borta dansar råttorna på bordet..

So long folks.


Kommentarer
Postat av: gabby (den bästa köraren)

gabbsan gillar när mary bloggar ;) yeah ! ses ikväll tjejen. då kickar vi some asss på innebandyn. ciao bella !

2007-08-21 @ 10:27:44
URL: http://gabbyflabby.blogg.se

Det är alltid intressant med din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg så tveka inte att skriva den

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0