Jag trodde helt enkelt dagen var kommen.


För någon dag sen skrev jag och berättade om en (helvetes) färd med Zutt, men jag har varit med om en till, EN VÄRRE! Trodde helt enkelt min dag var kommen för mig att lämna mina nära och kära. Kortfattad historia: Igår skulle jag, Nina och Zutt åka och träna fotboll ute på Ulkavallen, men kände oss trötta i kroppen efter helgens två matcher och beslöt oss för att istället träna lite själv i form av två varv på slingan. Vi fick i alla fall nys om att stanstad mötte hjärnarp i dm nere i staffanstorp och beslöt oss för att åka och titta på den efter. Det slutade att det blev vi tre plus Sara och Tulle. (Zuttan skulle stå för körandet) Vi kör från mig för att hitta en postlåda,vilket vi hittar vid Konsum. Vi vänder och kommer mot lådan, då kör hon upp på trotoaren efter att ha rundat en tanta och ber mig lägga brevet. Jäkligt smart men man kan ju köra upp kanske två meter från lådan inte si så där 15 meter som hon gjorde. Väl på väg ner mot staffanstrop håller dom på att bygga på motervägen så vi var tvugna att kör genom vägarbetet. Detta var något nytt för Zuttan, kanske inte så konstigt eftersom hon vräkt ut sig precis innan vi kom dit att hon "nästan" aldrig varit ute på motervägen med bilen innan. Vi passerade vägarbetet men bilen började lukta illa igen (samma doft hade kommit när vi körde i stan också) och tankar om att bilen skulle smälla i luften eller i alla fall börja brinna lite lätt kom nog upp i allas huvud. Och alla som känner Zutt vet att dofter och Zutt inte går ihop. (På väg till SM spydde hon utanför bilen för en måttlig äcklig doft i bilen) Jag menar inget illa med det jag nu ska skriva, men när man kommer utanför "stor" städerna kan det hända att det finns något illaluktade dofter och det skulle vi nu få uppleva. Vi kör utanför Lund mot vårt slutmål då en gräslig gössel doft når bilen. Alla känner den så den undgår inte Zutt (såklart) Hon börjar hosta, gråta, klökas.. ja allt ni kan komma på kombinerat med att hon fortfarande kör på en lite mindre väg och skrattar samtidigt. En kär vän som jag då är, försöker jag hjälpa henne genom att hålla henne för näsan så att hon kan andas med munnen istället, men detta visar sig vara dumt eftersom att efter typ 20 försök att ta hennes näsa får hon fram genom skratten och gråten att hon inte ser något. Jag ger upp ( illa tvungen när jag ser att vi nästan krockade med mötande bil) och tittar bak på dom andra. Där sitter dom och asgarvar. Sara tjuter tårar av skratt och Nina är nog mest rädd och skrattar för att försöka få bort räddslan ; ) Vi överlevde i alla fall.. Och kom till matchen i tid. I pausen på matchen går Tulle , Sara och Zutt och försöker leta upp en kiosk eller automat där man kan handla något gott i, men hittar ingen. Dom frågar då en liten kille om var man kan handla:

- det finns en affär där borta, säger killen
- hinner man dit på tio minuter, frågar dom då. (eftersom att matchen börjar om tio minuter)
- nej det gör man inte, det tar 15 minuter, svarar han då.
- okej, säger dom då och börjar gå.


(efter en lång stund ropar han )

- men inte fram och tillbaka...

Slutsats: från Staffanshallen i staffanstorp tar det 30 minuter att gå till City Gross eller va det nu var för affär, så det hinner ni inte på 10 minuter ; )


Kommentarer
Postat av: l-o

Hahaha, ja vilken dag/kväll det var =)

2007-08-28 @ 23:30:12
URL: http://saralo4.blogg.se

Det är alltid intressant med din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg så tveka inte att skriva den

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0