Se upp på gatorna runt om i Sverige..


FÖR ZUTTAN HAR TAGIT KÖRKORT! Herrejävlar vilken glidare vi har att göra med nu alltså. Stort detta alltså. Hon (Zutt) ringer mig och säger: Jag har fått KÖRKORT ! Min första tanke var "Vem f*n har gett henne ett kort?! ( Nej nu var jag elak!) Men blev såklart jätte glad för hennes skull och gratulerade i massor. Det blev i alla fall bestämt att hon skulle hämta mig och Nina innan träningen så att vi kunde åka med henne. Hon var hosmig redan kvart i sju och var mycket ivrig att kommaut på vägarna igen. Vi bestämde oss att åka och hämta Nina och sen åka och handla en glass (För att fira denna underbara händelse) MEN, stort men, väl inne i bilen ska Zuttan starta den blå Forden och får istället världens konstigaste motorstopp. Vi hoppade nog fram, i småskutt, cirka 20 meter och hoppade 2 meter upp i luften. Min hjärna skrek: UT UR BILEN OM DU VILL UPPLEVA DIN 21 ÅRS DAG,UT UT UT. Men jag kunde inte överge min Zuttan utan stannade (motvilligt) kvar i bilen och höll tummarna och bad till Gud att ta mig igenom denna vansinnes färd. Det blev snabbt mycket bättre,vilket lugnade mig mycket, men inte helt.. I alla fall kom vi bort till Nina, stannade bilen och jag sprang in och hämtade henne. När vi kom ut igen var vi ju såklart tvungna att starta bilen igen, Nina sprang bort till brevlådan och la ett brev och vi skulle köra bort och hämta henne där. Jag bad och bad och bad för att inte uppleva samma känsla som utanför mig och mina böner blev hörda, det blev en lugn fin start. MEN DÅ vräker Zutt ut sig att hon inte kan stanna för att hon inte vill starta igen, utan skriker ut till Nina, som står snyggt och prydligt och väntar på sidan av vägen, : Du får hoppa på i farten, jag kan inte stanna! Då kom jag tillbaka till min första tanke: VEM FAN HAR GETT HENNE KÖRKORTET!!

STORT GRATTIS ZUTTAN!

Annars
har dagen spenderast i Malmö med Nina. Vilket var, som alltid, trevligt! Jag dömmer inte folk, men när det är festivaler och liknande kommer de mest konstiga folken ut. Folk som inte sett dagens ljus på år och dar, det är i alla fall så det ser ut. Men det är ju trevligt att man kan få ut folk på stans gator genom fastivaler. Fler sånna, det gillar vi!! MEN, ett stort MEN, snälla söta folk lämna hundarna hemma när det är tre miljarder människor ute på gatorna. Eller så skyll inte på oss om vi skulle trampa hunden på svansen! Och en sak till, en barnvagn är till för att på ett enkelt och smidigt sätt transpotera barn, INTE för att ploga folk ut vägen! Se upp var ni kör!!

Förresten så käkar Tulle äppelskivor med vitlöks marinad och gnuggar Aloe Vera kvistar på kroppen och tuggar bladen ;) I LOVE ALOE, ALOE FOR LIFE!!

Imorgon är det sista dagen på jobb, och det ni, det ska firas..




Kommentarer

Det är alltid intressant med din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg så tveka inte att skriva den

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0