en omtumlande dag


I alla fall för stackars Eric. Telefonen ringer när jag ligger i soffan och halvsover/pluggar. "Min älskling" visar displayen. Glatt svarar jag i telefonen för att växla några ord med en hårt slitande pojkvän. Ni som brukar prata med Eric när han på jobb vet att han oftast inte låter speciellt glad! (Förlåt love.) MEN idag gör han. För att ta i så sprudlar han av lycka. "Vet du" säger han.. Nej svarar jag. "Henke är och spelar på banan" Då jävlar tänkte jag att jag skulle springa ut där för att kasta mig i första bästa buske och få en glimt av han med stort H. När man är från landskrona är det ganska förbjudet att gilla ens något som har med HIF att göra. Men har man som Henke, spelat i världens bästa lag får man avguda snubben. Han kan ju va det enda bra som helsingborg gjort. Och egentligen är det högaborgs förtjänst antar jag ; ) Meen, ni har iaf fattat att Henke har en god ställning i mina ögon. Så jag säger lite lugnt till Eric att han kan ju be om en signatur får honom så att Emma kanske blir lite avis. (Hade du, emma?) Jag får som svar att han inte skulle det eftersom han "redan hälsat på honom". Besviken la jag på luren och återgick till mitt pluggande. När klockan närmade sig fyra kom Eric hem och kastade upp en vit lapp med en något svart kladdat på. Stolt berättade han för mig att han "tog ett snack med honom och var tvungen att be om autografen eftersom han spelat i världens bästa klubblag". Eric lycka var härmed gjord.

Lyckan förvandlades snabbt till olycka eftersom duktiga Eric slängde sin mobil i tvättmaskinen när han så duktigt skulle tvätta..

Men det positiva överväger det negativa, inte sant loverboy? ; )


Kommentarer
Postat av: emma

avis.....

2008-10-22 @ 21:52:29

Det är alltid intressant med din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg så tveka inte att skriva den

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0