från bäst till sämst



När vi flyttade från förra stället lämnade vi en ganska liiten men trevlig lägenhet för en större men ack så mysig lägenhet. Men det var inte allt vi lämnade. Vi lämnade också över världens bästa grannar till Duvan och Anna som tog över lägenheten. Seriöst, jag visste att vi hade bra grannar där. Men något jag inte visste var att vi skulle flytta till trappan-med-grannarna-från-helvetet. Och jag överdriver inte ens. Det hela började en solig onsdag när jag och min kära far skulle börja måla om i nya lägenheten. Pappa anser nog att jag har tummen mitt i handen och tog hand om målningen själv och överlät istället lättare uppgifter som att lägga ut papp på golvet till mig. Duktig dotter som jag är klagade jag bara lite och rullade flitigt ut pappersrullen över vårt jämna golv. När jag nästan täckt hela storarums golvet och näääästan hann bli stolt över mitt verk plingade det på dörren. "Hej hej", sa jag till en gubbe som stod utanför dörren. Jag fick då som svar: Vad håller ni på på med?! Eh, jag visste inte rikigt vad jag skulle svara så han fortsatte. River ni stället? Eh vad nog det enda som kom ut ur min chockade mun. Jag la på ett leende och sa: "nej vi har PRECIS flyttat in och ska måla om så jag lägger ut lite papp på golvet."  Han kontrar med att säga: "Det ramlar bruk från mitt tak" SERIÖST!? Klockan var tolv en helt vanlig onsdag och jag rullade ut papp på ett jämt golv. Det var inte precis som om jag fog satts från köket och rammade in pappersrullen i väggen för att på ett trevligt sätt kunna introducera mig för mina nya grannar. Bara för att hans hantverkare gjort ett dåligt jobb med hans tak skall väl inte jag få lida. Bara för att han är en sur äldre man som antagligen inte gör något vettigt om dagarna ger det väl inte gubben/mannen rätt att bete sig som ett as. Jag begär inte att han skall baka kakor och kalla mig sitt barnbarn men han kan i alla fall bete sig som en något civilicerad människa.

Påminn mig att när jag blir gammal skall jag flytta till hus på landet.



Kommentarer

Det är alltid intressant med din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg så tveka inte att skriva den

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0