vem äter brieost under en tenta?


Ni alla er som känner mig, vilket förövrigt säkert är alla som läser min blogg eftersom det antagligen bara är "upptäckt" på lokalnivå, vet att jag inte gillar att stressa. Jag avskyr det helt faktiskt. Är nog ganska lugn i mig själv och stressar sällan. Men det hör kanske ihop med att jag inte kan stressa. Jag bara yrar runder och blir typ handlingsförlamad. Och just nu är jag nog inne i en stressig period. Mycket skall ha ens uppmärksamhet och det är mycket på gång allmänt. Vilket har resulterat i en stressad maria. Vilket märktes igår när jag skulle till skolan för tentan. Jag hade ställt klockan i mycket god tid för att gå upp, dricka kaffe framför tvn samtidigt som jag tittar på nyhetsmorgon. (Ja det är faktiskt sant, jag är 45+ i sinnet) I godan ro satt jag framför tvn och försökte vakna. Därefter blev dte en lång dusch för att sedan göra vid mig. jag höll nog inte riktigt koll på tiden plus att jag hade glömt att jag skulle ta tåget tidigare och behövde därför ta en tidigare buss. SÅ jag blev stressad. Yrade runder överallt och ingenstans i lägenheten för att hitta allt möjligt. Precis innan jag skulle gå kommer jag på att jag under vad jag trodde skulle bli fyra timmars tenta behövde någon frukt. Så jag öppnar kylen och ser en banan liggande på andra hyllan och en påse clementiner på översta. Jag slänger ner bananen i väskan och tar påsen med clementiner i frarten och pressar ner där också.. Springer till bussen med svettdropparna rinnande längst kinden. MEN JAG HINNER. Både bussen och tåget och kommer till skolan i lagom tid för att andas ut innan "det ringer in"... Inne i salen tar jag upp penna, miniräknare, suddi, ID, vattenflaska och... Ja, jag tar plötsligt upp en briost ur min väska. Inga kex eller vindruver finns, utan endast brieosten. Klantiga jag tog visst en banan och en påse med brieost ur kylen vilket förövrigt inte är en god kombination..


Kommentarer
Postat av: Annica

haha.. de berättade du ingeting om.. kanske skulel många samlats runt din brie.. haha.. man luktade gjorde de inte heller kanske därför du höll den gömd:)..

2008-10-24 @ 11:39:59
Postat av: Louise

Haha. HUMOR!

2008-10-25 @ 13:04:17
URL: http://laureniuslouise.blogg.se/

Det är alltid intressant med din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg så tveka inte att skriva den

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0