Ska vi byta håsor.



Under tiden jag var bosatt i London träffade jag på en del härliga men lite dåraktiga personer. Jag dömmer inte människorna från landet däröver, men säger bara att sannolikheten att träffa på en knasig britt är större än att träffa en knasig svensk. Igår möttes Liverpool och Everton i fotboll och detta visade sig än en gång. Vid ett inkasst som någon i Everton skulle kassta får spelare plötsligt något konstigt på sig. Äh, tänkte jag. Inte fler sånna idioter som förstör sporten med att kassta in saker på plan som kan skada spelarna eller domarna. Kameramannen skötte sitt jobb och filmade vidare och fick till och med med vad det var som slängdes in. Två strumpor ihop rullade till en boll! Seriöst? Va vill man ha sagt när man kasstar in strumpor? Hey bastard, smell my socks.. Eh okej.. Det roligaste av var nog när filmsnubben filmade gräsplätten där denna lilla stackare, vars fotbollskarriär är förstörd för all framtid på grund av illaluktade strumpor, stod. Där var fullt med ihop rullade strumpor som människorna från Liverpool folket. Hallå, har det inte typ varit skitkallt i England och snö. Borde man inte behålla sockarna på då? Eller bestämmer de stora gubbarna med de röda tröjorna att idag skal vi ha dubbla strumpr för att vi skall kunna vinna matchen på läktaren.

Dagen börjades med simning på badet följt av frukost från Lorry, därefter blev det lite fika hemma och nu skall jag ner till 261 för dagens andra fika. Ikväll blir det färd till Tyringe för att kolla innebandy.. En lovley day enlig min mening !



Kommentarer
Postat av: Lotta

Du kan få mina håsor om du vill =)..

2009-02-06 @ 19:10:01
URL: http://plasklottis.blogg.se/
Postat av: Håsornas betvingare

Det var lite skojig symbolik bakom håsorna fast det vet du kanske redan. Förmodligen skulle arenan eller någon form av byggnad upprättas i en förort till Liverpool och där ligger nog någon form av sockfabrik. Det var med andra ord lite brittisk torr humor av bästa märke:)

2009-02-10 @ 09:29:57

Det är alltid intressant med din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg så tveka inte att skriva den

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0