Detta kommer bli en jävligt lång kurs !



Lite nervös men ändå förväntansfull åkte jag med tåget 11.45 till Malmö för att i god tid komma till skolan och spana på folket i nya klassen. Inte dömma eller så, bara spana ! Alltid på tåget brukar jag ha pluggat in mina hörlurar i öronen för att lyssna på musik hela vägen ner. Idag tänkte jag att jag skulle bli lite allmänbildad eller medveten om omvärlden och tog därför ett exempalar av de gratistidningar som låg på stationen. Väl på tåget satt jag och läste om idrottsgalan och om hur viktigt gymnasievalet är för nionde klassare när det plötsligt vibrerar i fickan. Meddelande från "Markus" där han klargör för att han totalt dissar att komma till skolan idag för att "tågen är mycket sena och att det inte är LÖNT att komma". Lönt? tänkte jag. Lämna för helvete inte mig i sticket. Men trotts mitt lilla hat meddelande tillbaka dök grabben inte upp i skolan.. Jag kom till salen, spanade in tjejerna och killarna som nu blivit mina kursare och drog slutsatsen av att det nog är en smart skara. Och gud va det visade sig vara rätt. Läraren gick igenom olika saker och upplägg med mera och alla satt och höll med lite glatt, jag lika så. Sen var det dags att "värma upp" inför morgondagens laboration och jag hamnade med en trevlig tjejer. Trevlig SMART tjej. Jag fattade noll, och då överdriver jag inte.. Jag ställde nog de mest dumma frågorna och i hennes huvud måste hon idiotförklarat mig var och varannan gång.. Tre timmar kändes som tre dagar och jag kände mig dummare än det lilla tåget vi mätte hastigheten på. FAN! Det sorgliga är att imorgon skall vi ha laborationen som vi nu är så jäkla uppvärmda till i fyra fucking timmar.

Det har gått en dag och jag saknar redan min goa gamla idrottsklass. Ni var grejor ni!



Kommentarer
Postat av: Emma

Jag ska gå med ett gäng supernördar i 1.5 jävla år..saknar dig redan..

2009-01-20 @ 23:00:47
Postat av: Annica

de e inte bättre i Lund.. En massa knasar som tror sig kunna allt.. var får de sina påhitt ifån..

2009-01-21 @ 15:37:38
Postat av: Elin

Haha, Jag våra religiösa blivande präster är inte mkt bättre;)

2009-01-24 @ 15:22:57

Det är alltid intressant med din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg så tveka inte att skriva den

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0