God tanke gav punka



För er som inte känner mig (om det finns några som läser min blogg: välkomna!) jobbar jag på stranden under somrarna. Där har vi hand om allt möjligt och har för det mesta ganska trevligt. Varje kväll har en av oss låsningen av toaletterna och måste därför ta oss runt på tre av landskronas stränder för att låsa dessa. Igår släpade/tvingade/drog jag med Eric på en cykel tur i det fina vädret och kursen var intställd på halvmånen. Fint väder och trevligt sällskap kan inte bli något annat än en trevli kvälls aktivitet tänkte jag, men ack så fel man hade. Vi hann komma ner till halvmånen (som ligger på underfär samma breddgrad som malmö) innan min gamla cykel får punktering. "Seriöst!", "FAN!" och massa svordomar gick nog runt i både mitt och min kärastes huvud. Men jag försökte verkligen se tjusningen i händelsen och menade på att det är väl trevligt att gå här och strosa lite vid tio tiden. Men det tyckte inte han i alla fall. Tillsammans med en jävla Audi A3 gjorde det kvällen till vad den blev.. Men man lär så länge man lever och nästa hjul på min kära cykel blir punkteringsfira, mark my word!




Kommentarer

Det är alltid intressant med din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg så tveka inte att skriva den

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0