jag som trodde jag var tränad.



Efter att ha fikat två gånger idag gjorde jag nog rätt som bestämde med Sara att idag var dagen jag skulle börja på friskis. Lite nervös gick jag ner till vägen i mina tights för att bliupphämtad av "Damen". Ut på vägen och hem till Matilda för att hämta upp henne och sedan styra den vita faran mot Friskis där Zuttan väntade ivrigt. Innan att ens hunnit tänka efter en exta gång var jag en stolt medlem av friskan de närmsta fyra månaderna och mitt kort ligger i receptionen om cirka en vecka. Jag traskade med förväntansfulla steg mot lilla salen där alla dessa människor skulle svettas tillsammans. Och jävlar vad vi svettades. I början måste jag sett ut som en dyslektiker i en stavningstävling, helt ute på hal is. Men efter ett tag fick jag nog in ett rätt slag på den jäkla mitsen. Sparkar hit och uppercut dit. Efter en halv timme var jag måttligt död och räknade nerminuterna högt tills klockan skulle slå sextio minuter. Men ack så fel jag hade, vi skulle visst hålla på i nittio (långa) minuter. Avslutnigen bestod av stetching vilket uppskattades och behövdes av en sliten Mary. Såhär efter att ha fått duscha, vila och äta efter en hård träning kan jag ju konstatera: Jag är inte så tränad som jag trodde i förmiddags och när armarna fortfarande skakar efter att ha vilat tvåtimmar efter träningen måste man nog göra en fyra fem armhävningar varje dag för att orka sommarträningen..

Trots mitt negativa skrivade, vilket egentligen bara är verklighetsbilden av min träning, var boxingen riktigt bra och rolig. Överlever jag träningvärken imorgon blir det många fler pass på friskis..

I ♥ Friskan ;)



Kommentarer

Det är alltid intressant med din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg så tveka inte att skriva den

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0