First time for everytihing

När jag var liten och vi skulle åka iväg någonstans, varesig det var en kortare eller längre resa, fick man alltid höra att man skulle ta med sig en tjock jacka "om det skulle hända något". Köpte inte riktigt detta resonomanget på grund av många olika anledningar; vi bor i en liten stad (om något skulle hända har man tio minuter hem vart man än är) plus att vi hade liten bil och om bilen var fullproppade fanns där värme för att smälta isen ena polen. Men jag förstod igår varför detta budskapet var så sant..

Örkelljunga - Borstahusen på en onsdag kväll klockan sju kändes på något sätt lockande för en tjej och tre killar. Så utan att fundera vidare tog vi och packade oss in i Erics bil och körde iväg. När vi sett en av de mest ojämna matcherna med minst mål i historien styrde vi hjulen mot Landskrona. Eller ja, vi försäkte. Bilen ville inte riktigt som vi och sa stopp på grund av överhettning. Ut på motorvägen och in i väggrenen igen, det var vad vi hann med. BBK bussarna plockade upp icke-familjemedlemmar och jag fick snäll nog sitta kvar i en söndrig bil. På grund av vårt härliga väder här i Skåne var det minusgrader utanför dörrana så väntan på bärgningsbilen fick bli inne i bilen. En trevlig man vars meningar lät som läten hämtade sedan upp oss och bilen och körde oss senare till ett rastställe. Där fick vi vänta inne i värmen på en snäll svärfar och hade hört hela vägen från Landskrona mitt i natten. Något positivt är ju att BBK i  slutet faktiskt fick in ett mål på sina sextio klara målchanser de hade under matchen. Man har en härlig utsikt från en lastbil..





Precis (?) såhär vill jag  spendera alla kommande onsdagar



Kommentarer

Det är alltid intressant med din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg så tveka inte att skriva den

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0