LÅT MIG SUMMERA OCH KONSTATERA

Det har hunnit springa förbi en helg helg utan någon vettig uppdatering från min sida. Jag faller snabbt ner på knä och ber så mycket om förlåtelse för era sömnlösa nätter. Denna helgen kan summeras med att jag är tacksam för underbara stunder med mina nära och att det gränsen mellan att öppna käften och hålla den stängd ibland kan vara hårfin.

Fredagens gala var kanonbra! För mig så kommer jag ihåg mer av årets gala än jag gjorde vid förra årets. Jag kunde iår äta middagen och njuta av stämningen utan att vara skitnervös och helspänd. Förra året var det helt tvärt om! Men även den hade sina stunder! Jag som hade facit till det mesta i år njöt till fullo av stämning och sällskap. Det är så underbart att vår lilla lilla stad faktiskt kan prestera och fylla en sådan gala. Trot att folk utanför som hör om den lätt rycker på huvudet och skrattar till. Men att vi som stad år efter år fyller galan med fantastiska idrottare härifrån och att stadens företag och kommun väljer att sponsra evenemanget är en verkligen en bedrift! Framförallt är syftet med att hylla idrottare från stan, stora som små, en otrolig motivering för utövaren i sig och en inspiration till många. Kärleken till idrotten är stor i vår lilla stad! Så fredagskvällens nominerade ska gå med huvudet högt och i mina ögon är de alla vinnare! Hade jag inte fått tunghäfta vid förra årets gala hade jag avslutat detta stycke med att ifrågasätta folks val av tal. Men det vore att kasta sten i glashus så jag stoppa här.

Eftersom vi avslutade kvällen nere i stan med goda drinkar i fint sällskap var lördagsmorgonen ganska seg. Men lördagens schema var fullt så det va bara att ta tag i det. Ner till Malmö och arenan där det spenderades flera timmar på läktaren. SM-finalerna var bra och stämningen på topp. Vidare iväg och matinhandling. Dricka åkte ner och utekvällen började på lilla torg. Vi traskade sen vidare och dansade mycket hela kvällen. Kvällens hemgång blev hemkörning och den var spciell. Ni vet en norsk, en tysk och en Bellman? Denna var mer; en trött, en pratig och en ledsen. Lägg till en kanonkissig och du får stämningen i taxin. Men vänner som vi är kunde vi skratta åt det dagen efter och förbli vänner för framtiden! Mina fab-five är svåra att slå!

Trött var jag när klockan ringde halv nio igår. Men med ett leende och tom mage begav jag mig till ungdomsavslutningen med klubben. Detta följdes av en frukost utanför konsum och ett möte med laget. Eftermiddagen innehöll frustration och jag som ofta inte blir sur kan nog bocka av detta för veckan! Men! Jag fick avsluta kvällen med kvällsmat med Nina och Eric så det fick mig på bättre tankar!

Imorse när klockan ringde 06.05 på ett 'ledigt' påsklov förstod jag ingenting!


Kommentarer

Det är alltid intressant med din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg så tveka inte att skriva den

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0