VARNING FÖR SURKÄRRINGEN


Jag brukar ha en negativ inställning till människor som efter spelade matcher svär åt dit och dat. Men gårdagens match gjorde att jag faktiskt kan förstå människor som skyller bort en förlust. Med detta sagt säger jag inte att det skall göras alltid, men om gårdagens match finns dte inget annat att göra. Vi åkte iväg för att möta Kävlinge borta. Ett Kävlinge som ligger precis vid oss sett till tabellen. Ett Kävlinge som jag inte tycker spelar speciellt rolig innebandy, men som har haft spelare som kunnat göra bra saker i rätt länge. Men det där med bra saker fick igår en ny innebörd. Det är sagt att vårt lag är ett fysiskt start lag som är tuffa att möta. Detta i mina öron låter härligt. Innebandy liksom andra sporter innebär ofta många kamper och mycket svett och tårar. Man lägger ner mycket tid och utdelningen för detta är glädjen i sporten men vännerna och utedelningen i utvecklingen och reslutatet. Jag är glad att vi inte är ett lag som dyker ner likt simhopp när tillfället ges, vi vill faktiskt spela innebandy. Gårdagens motståndare dök, hoppade och svor Beteendet hos vissa kan diskuteras.. Ja, att man som spelare och ledare för andra kan bete sig som vissa gör har jag svårt att förstå. Då vi kvalade till ettan i fjol förstod vi innebandyn skånes stora svaghet; domarna! Gårdagens match strök under det faktum att skånes domare håller otroligt låg nivå. När man som domare är mer intresserad av att prata skit med publik, bry sig mer om bänk och ledare och att ovanpå allt intressera sig mer av tjejerna än innebandyn, ja då har man hamnat fel. Som sagt, det läggs ner för mycket tid och energi för att någon skall ge bort en vinst sådär. 

Surkärringen Maria har talat. Nu återgår jag till roligare tankar! 


Kommentarer

Det är alltid intressant med din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg så tveka inte att skriva den

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0