oorganiserad kaos



Här hemma råder det just nu en lättare kaos. Jag har öst ut allt från träningsklädsbyrån och ner på golvet samtigt som det bakas bröd (vilket betyder kaos i köket) och detta medans två tredje delar av husets inneboende sover. Jag tycker alltid, till en början ska tilläggas, att det är en bra idé att städa ur garderoben. Men lika ofta slutar det med att jag ångrar att jag ens kom upp med idén i huvudet. Och ännu värre är det när jag ska rensa ut från mina träningskläder, där pratar vi kärleksband! Men sanningen är ju den att jag svikit den kärleken på sistonde.

Över till brödet som i denna stund bakas.
Vetekli, vetegroddar, rågmjöl, rågsikt, osv, osv. Det enda jag hade hemma av allt innehåll var havregryn. Jag är ingen bakare, utan lagar hellre mat. Men för detta brödet, detta underbara brödet, tog jag mig i kragen och handlade hem allt som behövdes. Nu hoppas jag bara att jag gör brödet hälften av rättvisan som bror min gör. Då ska det nog gå att äta, lätt!


Kommentarer
Postat av: Lolo

Receptet hade varit fantastiskt om det funnits i min ägo! :)

2012-04-09 @ 21:23:25
URL: http://laureniuslouise.blogg.se/

Det är alltid intressant med din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg så tveka inte att skriva den

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0