hur ska det kännas?

Det är en konstig känsla som finns i magen idag. Efter att ha haft underbara dagar bakom mig vet jag inte riktigt nu hur jag känner. I torsdes firade ett stort gäng tjejer finaste Gabbys 27 års dag nere i Malmö på resturang Vapiano. Underbar italiensk resturang.
 
 
Jag jobbade min sista dag på mycket länge i fredes. En fisketur med barnen stod på schemat och vi njöt av fint väder och mycket fisk. Jag fick en fin present av mina ännu finare arbetskamrater och det kändes på något sätt konstigt att cykla från jobb på eftermiddagen. I fredeskväll hade jag bjudit in syskonen med familj plus mamma, pappa jobbade tråkigt nog, på grillmys här hemma. 
 
Lördag betydde kalas följt av en spelkväll på altanen. Söndagen började med en tur till väla/ikea med mamma följt av skugghäng i kolonin. Jag avslutade söndagen med en fiskgryta tillsammans med familjen Laurenius nere på Hamnkrogen.
 
Så ni förstår, helgen har varit perfekt från början till slut. Ändå återfinns en mycket konstig känsla i magen min. Idag är det sex veckor till vår bebis är beräknad att titta ut. Jag har kanske sex veckor av semester framför mig, vilket bara det känns konstigt. Det är min första betalda semster, ni vet, efter det att jag pluggat klart och fått ett "riktigt" jobb. Det är också konstigt att sex veckor lika bra kan bli åtta, eller kanske fyra. Känslan av att inte veta är både härlig men skapar också ett otroligt pirr i magen som är svår att förklara. Äh, i era öron babblar jag väl mest massa smörja men känslan som finns är svår att beskriva.

Kommentarer
Postat av: Carolin

Jag förstår precis vad du menar. Känslan av att inte veta när och hur det kommer att kännas fick mig att svettas lite extra. Som "tur" var så kom Maggie tre veckor tidigt. Försök njuta av dessa veckorna.

2012-08-20 @ 12:31:52
Postat av: Ann

Packa väskan!! ;)

2012-08-20 @ 23:57:37
Postat av: Sofie

Åh det är en sån härlig och konstigt känsla precis som du skriver. Ni har något underbart framför er och jag kan inte låta bli att känna mig lite avis på all förväntan och alla känslor ni har framför er! Det går verkligen inte att beskriva, men om några veckor kommer du förstå precis vad jag menar :)

2012-08-31 @ 08:45:53
URL: http://Sofiecaroline.wordpress.com

Det är alltid intressant med din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg så tveka inte att skriva den

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0