låt det ta slut

Igår hade jag fina Emma, Vicky och Alice på besök. Mina två underbara klasskamrater sen högskolan och Vickys söta lilla dotter. Vi pratade om massa och åt god mat. Jag älskar att det med bra vänner kvittar när man sågs senast; det är alltid så underbart att ses och man kan umgås så avslappnat.  
 
Känns som denna blogg är så oinspirerad. Så, så förutfattad nästan. Känns imellan åt som vi sen jul gått och varit lite halvfart och inte riktigt varit helt hundra. Framförallt Tyra. Hon hade en månad under julen som hon var kass. Från att ha trott att det var kikhosta slutade det med att det antagligen bara var en vanlig förkylning. Och, inte för vi kunde säga något annat för alla vi träffade på hade mer eller mindra någon släng av influensa. Men nu har hon blivit sämre igen. Eller ja, hon har inte helt blivit av med sin hosta sen månaden av intensiva hostattacker. Men nu har det kommit tillbaka och är riktigt jobbiga för henne. Så idag fick vi nog. Feber och en riktigt jobbig natt för henne gjorde att jag ringde upp. Och vi fick träffa en underbar läkare som tog sig tid, pratade, lyssnade och skrattade mellan varven tillsammans med henne. Snabba ryck och imorgon har vi en tid för lungröntgen.
 
Känns skönt att hamna rätt. Idag hamnade jag precis rätt hos en man som var menad att arbeta med människor.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Faster Lolo

Vad underbart att höra att det fortfarande finns rätt läkare på rätt plats. Men hur är det egentligen med lilla Tyrisen? Har hon blivit något bättre? Ge henne en stor puss från mig! <3

2013-02-24 @ 17:48:35
URL: http://laureniuslouise.blogg.se

Det är alltid intressant med din åsikt!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Har du en blogg så tveka inte att skriva den

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0